lovederby

Alla inlägg under september 2011

Av Julia :* - 29 september 2011 20:40

 Heej! Skola idag och jag kom hem med häfte inför musikprov, två spanska-böcker, en so-bok och mitt so-skrivhäfte.. Jobbigt med plugg.. Men men..

Började packa när jag kom hem, jag ska på konfaläger senare imorn, kommer hem på söndag, kuuul!    Det blir nog lite bilder sen får vi hoppas.

Nu kom mina sthlms-kusiner och faster så måste dra, herrå!  

Puss //Julia:*

Av Julia :* - 22 september 2011 15:50

Tjoo! Sitter här och dunkar denhära låten, sjukt chill:

Idag var det Elevens val-dag, jag har valt ridning, nog för att jag redan rider vanligtvis, kanske ska byta, men vi får se om man ens får det  Till stallet halv 9, Jessica berättade grupperna och hästarna, jag hamnade med http://lillavampyren.bloggplatsen.se/, http://ggiinnaahh.blogg.se/http://hannakaisto.blogg.se/, Hanna Sv och Hanna St. Jag hade den ganska nya hästen, Notre dame! Jättefin, ackordshäst som stått som hopphäst för elever på Strömsholm. Vi hade dressyr idag, det gick väl ganska bra, Nottran som vi kallar henne, är väldigt känslig i munnen, men hon var rolig att rida ändå, stoooor häst   Våran grupp, "den avancerade gruppen" fick i uppgift att skriva ner om HUR? VARFÖR? NÄR? man gör halvhalter. En av dem andra grupperna skulle skriva om hur man gjorde rätt i en uppsittning, och den tredje skulle skriva ner några ridvägar, såsom diagonaler, volter och rätt upp typ   Efter lunchen hade vi en tävling, försöka sätta ihop träns snabbast! Bara för att vi var den "AG" (förkortade vårat gruppnamn)  skulle vi sätta ihop TRE träns, och så skulle alla delar ligga blandat i en hög, såklart så var ju ett av dem det allra svåraste tränset, som är heeelt annorlunda mot dem vanliga, Tack Jessica! hahah 

Som rubriken lyder, jag ska snart dra mej till stallet och sedan  åker jag vidare med Jessica, didi, Regina, och söta Gudrun mot Skästa! Jessica ska tävla, träningstävling    Och vi måste ju vara där och peppa henne ! lägger upp bilder sen, herrå!!


Puss //Julia:*

Av Julia :* - 18 september 2011 21:39

  Hejsvejs!   Tävling för mig, Linn, Wilma, Didi och Regina idag då.(har tyvärr inga bilder på Wilma och Linn.) 


Derby gick helt underbart på framridningen, lyssnade på alla hjälper, gick i form, gjorde jättefina volter, fattade galoppen både fint och snabbt och höll en jämn galopp !!  Jag gick ner till collectingringen och red runt lite där, och då kände jag direkt att han blev spänd.. Han hade för det första aldrig sett ett dressyrstaket, han var rädd för högtalarna, han var själv inne vid collectingringen som han inte är van vid, till och med läktaren blev plötsligt läskig att gå mot, han var rädd för allt! Jag gick in på banan, Det gick inte bra, han tvärstannade, vände och ville INTE!  Blev utesluten pga att han inte gick vid spåret (inte ens lite nära, bara nära collectingringen) och stannade massor.. Det var väl inte direkt så kul. En sak jag blev glad över var när Wilma och Hanna satt på läktaren och kollade på mig, då satt en kille som skulle tävla senare och hans mamma där, och dem sa (När det väl gick bra) "Vad fint det ser ut, synd bara att hästen är rädd för allt.." Det enda är ju, Derby ser verkligen ut som en dressyrponny när han går bra!


Men nu har Jessica bestämt att vi ska ställa upp staket, högtalare, låta andra hästar gå ut och in och en massa annat och så ska han gå inne på banan. Träna bort detdär fjantet. Bilder på mig och Derby, mamma har fotat. (Alla bilder är tagna med min Canon 450D.)

  Framridningen   Början, vi skulle inte stanna men han vägrade gå framåt mot läktaren, men fick fram honom sen..    Det bästa bilden!


Didi tävlade oxå, samma klass. Hon var sjuuuukt duktig! Det så jättebra ut!   Du är bäst "syster" !  Bilder på henne och Ebony, jag har fotat.

  Så fina !   Klart!   Och gissa vad, Det blev en delad första plats för henne!    

Ärevarvet!

  Ebony ville springa fort!      Fina ekipaget!   Vinsten blev en stooor kex-choklad! Men som blev bytt till en stoor marabou eftersom hon inte får äta kexet.   Ebony ville oxå se vad dem hade vunnit!   Många kramar blev det!   Söta!   Fina "syster"!   


Regina tävlade LB:1 ! Hon var inte riktigt helt nöjd, men det såg fint ut! Lite bilder på dem då. (Jag har fotat.)

  

Hälsning!

  Under framridningen!

I bakgrunden (Lisa fager-bohlin, http://ungaryttare.blogg.se )   Fina!     Gillar bilden!    

Slutet.

Nu har ni sett lite av dagen, men nu ska jag snart stänga av datorn! Men en sak bara, BARA Didi och Gina får ta bilderna, INGEN ANNAN!   

Puss //Julia:*



Av Julia :* - 17 september 2011 21:13

Väckarklockan ringde 05:30 idag, usch! Men det var bara att gå upp och slänga på sig kläder och dra sig till stallet   Det var dressyrtävling för storhäst idag och jag och didi skulle stå vid in+ut-släpp. Jag kan ju bara säga att det var sjuuuukt kallt inne i ridhuset! Vi satt med mjukisbyxor och VINTERJACKOR och ändå frös vi   Jessica, ridskolechefen i stallet, tävlade LA:3, både på Miggo och Edward.

  Jessica och Edward fick 67,42 %   Och hon kom på en andra plats! Grattis!   

Imorn är det dressyrtävling för ponny, då ska jag tävla!   LC:1 på Derby, hoppas att det går bra. Han har svårt för att fatta vänstergalopp, det är nog svagheten.. Men han är såååå fin i traven och oftast fin i högergaloppen. Plutten! När tävlingen slutade stod jag, Regina, Didi, Linn och Wilma och borstade, shamponerade, flätade och knoppade hästarna. Dem är så söta och rena så! Nåra bilder på Derby och hans knoppar   

  Sötisen släppt i boxen!   Derby     

Du är så himla fin! Älskar dej, plutt, du+jag!   
Nu måste jag sova, annars kommer jag aldrig orka gå upp 5 imorn   

Puss //Julia:*

Av Julia :* - 15 september 2011 20:07

Hej hej! Just nu sitter jag i didis kök helt ensam   Hahah, nerå, men jag sitter här med datan och väntar på att didi ska duscha klart! Sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra.   Fast nu är hon klar, så hejdå!   


Puss //Julia:*

Av Julia :* - 15 september 2011 15:01

  Sheeeenare!

Var i skola idag som vanligt, slutade 20 över 1, det gillas!   Jag kom hem, men jag stack lika fort iväg igen, sålde salami (!?)   Min klass ska sälja det för att få ihop pengar till klassresa  Hehe, Bengt har gjort det till en liten tävling, den som säljer mest ska få 1 kilo godis, jag har sålt 7 än så länge. Han sa "Dethär är ju en hälsosam skola, men... Den som säljer mest ska få 1 kilo godis!" haha, så nu tävlar alla om det, annars hade det nog inte varit många som var "taggade" för att sälja salami, lixom lyssna på det,"Sälja salami?" det låter ju jääääättekul, not!   


 

Igår var jag in till stan, fick en kavaj till dressyrtävlingen på söndag. Tack mamma! 


  knappar fram och på ärmarna, två fickor oxå!  

hehe, rock on  Mitt hår ser ju nästan brunt ut här!  

 

Suddig bild, den är tagen med mobilen i dåligt ljus.. kavajen sticker ut bak jättemycket på bilden?.. men nt i "verkligheten"       Den här och dem 2 följande bilderna är från när vi var i stallet som jag har skrivit om i förra inlägget. Och det som står på bilder, är väääääldigt sant, hehe  

  Linn kollar hur det går för Gina.

    Regina var tvungen att fixa lite på dynghögen, enligt henne själv.      Gullig bild från när jag och didi va i stan, prövade demhära, men vi tänkte inte köpa dem, hehe, öron på      En av stallkatterna, Meja!   Duncan   Razputin   Ebony   Anki   Gringo   Anki och Ebony   Zealot och Derby   Avslutar med en bild på plutten Derby!    

Om nån vill ha nån bild, kommentera så skickar jag dem/den till dej om jag känner dej. annars är det © på alla bilder, ingen får ta !

Vad som händer senare idag vet jag inte, ska kanske dra ut, men vi får väl se! Hejdå!


Puss //Julia:* 


Av Julia :* - 11 september 2011 19:13

Imorse, halv 10 åkte jag och didi till stallet igen. Jag och mina tjejer skulle träna dressyrprogrammen tills nästa helg då det är.. Lokal dressyrtävling!   På Derby då såklart. Han var jätte fin idag i all trav, sökte sig ner nästan hela tiden, gick i jättefin form! Högergaloppen oxå, men han har lite svårt för vänstergaloppen då han springer in i den,nästan sladdar omkring bara typ, och inte kan hålla den så bra.. Men med hårdträning både imorn och på tisdag så blir det nog liiite bättre iaf   Efter träningen skulle vi mocka och fixa i stallet, och jag måste säga, fort gick det!   Jag åkte hem och åt, duschade och bytte om innan jag skulle iväg igen. Men då på kalas hos min söta kusin Nathalie som fyller 4 idag! Nu ska jag ut, ska möta Regina och Didi vid vattentornet, hejdå!     

Puss //Julia:*

Av Julia :* - 10 september 2011 10:38

Heej ! En förskyld tjej sitter här vid datan just nu, inte kul asså..   <- Så jävla söt !  Snart kommer didi hit, vi ska till stallet och mocka o väga hö, jag, didi, Linn, Regina och kke nån mer. Btw, kolla mina flickors bloggar nere vid länkarna!! Innan vi åker till stallet blir det ett snabbt besök på ICA, jag och didi MÅSTE ha halstabletter! Det bästa som finns, just nu iaf! +Nässpray då! Va ute igår med trevliga människor, men det blev ju sjuuuukt kallt, så jag va tvungen att dra hem typ lite efter 11, höll på att dö typ   aja, herrå!

Puss //Julia:*

Presentation


Hejsan!
Lite info om mej då?
Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar och att fota. Min fritid består mest av fotografering,kompisar,hästar och shopping;) Bor i den lilla byn som gud glömde bort;)haha ,aja hare gött!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mej personligen? :)
 Ja :)
 Nej :P
 Lite :)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besök dem här vettja !

   

RSS

Gästboken!

.

           


Ovido - Quiz & Flashcards