lovederby

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Diss!

Av Julia :* - 18 november 2011 10:24

Jag ska fixa Hiss och Diss lite mer, men måste bara skriva detta.

Detta är INTE riktat till en viss person, men har sett, hört och läst flera olika bloggar där människor håller på såhär..

En stor diss till dem som tror att dem vet och kan allt, men som i verkiga fall inte gör det. Jag blir så less på sådana människor! Speciellt när det gäller ridskolehästar... Till exempel att dem först kanske skriver på sin blogg eller säger, "Idag ska jag rida *namn på häst* , jag ska försöka ställa honom/henne, böja och forma honom/henne." Och sedan efter lektionen säger/skriver dem, "Det gick jättebra! Mjuk och gick i form hela lektionen nästan!" Och dem nästan blir kaxiga då! Bad style tycker jag! 

Ni vet sådana "små" söta 9-12 åringar som kommer på sina söta b -och c-ponnier, många av dem säger, "kolla vad fint han/hon går" Det är ju jättegulligt, men den krökar oftas bara på nacken ifall inte flickan/pokjen vet hur hästen går i form, för att en häst ska gå i bra form ska hästen jobba med bakbenen och lägga lite mer av vikten bak. Det har jag rätt om? Eller har DU en annan åsikt?





 
 
Hanna Kaisto

Hanna Kaisto

18 november 2011 14:49

Helt rätt! När en häst går i en korrekt form arbetar den med bakbenen, inte med nacken. Den åker typ med. Hästen kan gå i form utan att ha ner huvudet, bara hästen arbetar med bakbenen och inte är framtung.
Bra skrivet!

Synd att det kändes som en pik till mig när du skrev : "Idag ska jag rida *namn på häst* , jag ska försöka ställa honom/henne, böja och forma honom/henne."
Hoppas det inte var det, för jag vet och känner när en häst går i form.

Bra skrivet iallafall! :D

Kram!

http://www.ridnissarna.blogg.se

Julia :*

18 november 2011 15:00

Tack! :)
Förlåt om det kändes så, men det är många som har skrivit så typ :P kram!

 
a l e x a n d r a

a l e x a n d r a

25 november 2011 19:45

fina derby :D

http://hamreryttarna.blogg.se

Julia :*

26 november 2011 11:44

aa :D

 
sara

sara

26 november 2011 11:17

Söt blogg!

http://www.marbellas.blogg.se

Julia :*

26 november 2011 11:46

Detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia :* - 21 december 2011 21:44

Ja, nu slutar jag blogga här, för nu har jag gått över till blogg.se då jag ska börja om helt med bloggandet, så fortsätt gärna att läsa där!    ---> Klicka hääääär för att komma till min nya blogg!! <---   Puss :* ...

Av Julia :* - 16 december 2011 13:08


Sitter och väntar på att jag och Sofia ska få redovisa vårat NO-projekt, det kommer nog gå bra, hoppas jag i alla fall!    Och sen har jag en redovisning kvar, på engelskan, blää. Man skulle skriva om någon sport och en känd i den grenen. Jag har skr...

Av Julia :* - 14 december 2011 19:22

Jaha, nu har jag lagt in lite bilder från Sthlm horse show ! De blev ganska bra tycker jag i alla fall!      Showbilder/spelningen:                          VW-cup/Knäckepokalen:              Fyrspann:     Haha, väg...

Av Julia :* - 12 december 2011 08:35


Sitter i skolan på so:n bredvid Sofia som skriver sin engelska-uppsats, Men hon kan inte ett skit, hon frågar mig hela tiden!    Igår var det julmarknad, show och lucia.   Julmarknaden: Jag, Linn och Regina stod vid chokladhjulet en stund, det...

Av Julia :* - 8 december 2011 14:43

Snön har kommit, ÄNTLIGEN!! Och inte är det länge kvar till Julafton heller. Ska iväg till stallet vid 4 nån gång, då vi i USEK ska ha "luciatågsträning" för dem som ska vara med      Nu till något helt annat.. Denna video hade Melina från Golden...

Presentation


Hejsan!
Lite info om mej då?
Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar och att fota. Min fritid består mest av fotografering,kompisar,hästar och shopping;) Bor i den lilla byn som gud glömde bort;)haha ,aja hare gött!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mej personligen? :)
 Ja :)
 Nej :P
 Lite :)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besök dem här vettja !

   

RSS

Gästboken!

.

           


Ovido - Quiz & Flashcards