lovederby

Alla inlägg under november 2011

Av Julia :* - 27 november 2011 12:14

Som rubriken säger, bussen stannade vid macken 02:20, och då var man inte lite trött! Det var hur kul som helst! Måste dit nästa år också! Jag har inte tid att skriva om dagen, för jag måste snart till stallet, men ni kan få en video från när Mange Makers spelade live !   
 

Puss! :*

Av Julia :* - 26 november 2011 11:50

Idag åker jag till globen med denna söta underbara flicka! <3    

Arkivbilder.


Det ska bli sjukt kul, och för hoppningsvis har jag ett fullt minneskort på kameran när jag kommer hem, och då får ni bilder!   


Puss!

Av Julia :* - 18 november 2011 10:24

Jag ska fixa Hiss och Diss lite mer, men måste bara skriva detta.

Detta är INTE riktat till en viss person, men har sett, hört och läst flera olika bloggar där människor håller på såhär..

En stor diss till dem som tror att dem vet och kan allt, men som i verkiga fall inte gör det. Jag blir så less på sådana människor! Speciellt när det gäller ridskolehästar... Till exempel att dem först kanske skriver på sin blogg eller säger, "Idag ska jag rida *namn på häst* , jag ska försöka ställa honom/henne, böja och forma honom/henne." Och sedan efter lektionen säger/skriver dem, "Det gick jättebra! Mjuk och gick i form hela lektionen nästan!" Och dem nästan blir kaxiga då! Bad style tycker jag! 

Ni vet sådana "små" söta 9-12 åringar som kommer på sina söta b -och c-ponnier, många av dem säger, "kolla vad fint han/hon går" Det är ju jättegulligt, men den krökar oftas bara på nacken ifall inte flickan/pokjen vet hur hästen går i form, för att en häst ska gå i bra form ska hästen jobba med bakbenen och lägga lite mer av vikten bak. Det har jag rätt om? Eller har DU en annan åsikt?





Av Julia :* - 17 november 2011 20:07

Min helg började idag, jag är ledig från skolan imorgon! Vad har jag gjort idag då? hmm..

Jag och familjen åkte till mormor och morfar, det är jättefint där, lite såhär "ute på landet" aktigt, och nu när det är höst också   Jag hade med mig systemkameran så det blev lite bilder, men mest höstbilder på mig som syster fick lov att fota. Men några bilder på henne knäppte jag också.


Och just ja, jag har ju klippt mig också! Jag ville inte det först, jag ville inte få kort hår, men det blev väldigt bra fast det blev kortare, lägger upp en bild senare tror jag!


Taggad till tusen inför helgen!!! En hel helg med min underbara släkt!   Love u all! <3


Puss!


Av Julia :* - 16 november 2011 17:26

Ska köpa schabrak, tänker kanske köpa det på Stockholm horseshow om jag hittar något som jag gillar. Jag har letat efter färger som skulle bli fina på Derby, och två av dem är dessa. Vilket tycker ni passar bäst? Eller säg en annan färg!   


This:

  

That:

  


Och ja, slängde bara ihop dethär, har inte mycket tid just nu, chaoo!

Puss!

Av Julia :* - 13 november 2011 11:00

Har typ inte bloggat på flera år känns det som, men ska försöka ändra det! Kan ju berätta lite om helgen då.

 

Fredag: Jag var ute med Astrid, Jill och Malin först, typ snacka och chilla. Sen drog vi till skolan, där det va lite människor så vi drog dit. Va ute till typ halv 12, sen gick jag och Astrid hem till mig och sov.


Lördag: Klockan ringde vid 8, usch! Det var konfamöte. Från 10 till 16! Och när vi ska börja säger dem "Idag ska vi jobba om döden" Och jag tänkte, "Nej.." Men jag klarade mig, även fast en bild av dig faster kom fram nästan hela tiden, så klarade jag det!

Först va vi på Källmoragården, sen fick vi skjuts till kyrkan. Bara för jag va minst fick jag lov att sitta typ halft på Jill och Astrid i baksätet eftersom det va fullt..hehe.Vi fick en rundvandring både på kyrkogården och i kyrkan. Sen såg vi kistor också. När vi satt i våran bil på väg hem kändes det som att klockan va typ 20 men den va 16. Långtråkig dag!


När jag kom hem smsa kusinen och jag gick ut med honom och nåra till. Vi va ute och frös, men vi gick in till gymmet ett tag, sen stack alla som jag va med, eller inte Malin då. Malin gick hem sen, hon såg ingen mening med att vara ute när det va så kallt.. Jag gick hem till Michaela i hennes lägenhet, där också Cicci, Bella, Anna och Sandra var. Var där till 23 ungefär, sen skulle alla åka till Fagersta tror jag (?) Alla förutom jag och Cicci då, så vi gick hem tillsammans. När jag kom hem satte jag mig vid datorn och gick sen och la mig.


Söndag: Idag ska jag till stallet lite före 1, jag ska hjälpa till och ta in hästar, sen ska jag hjälpa dem små barnen på lektionen och så. Senare ska mina flickor och jag rida, hoppning blir det förmodligen, på Derby såklart, bebisen! Sen hem och plugga!


Ska sluta skriva värsta bibeln nu, puss!

Av Julia :* - 1 november 2011 12:14

Har varit i stan och hämtat Katarina när hon kom med tåget, och nu är vi på väg hem till mig. Hon stannar hos mig tills imorn. Chill :D

Presentation


Hejsan!
Lite info om mej då?
Jag är en 14 årig tjej som älskar hästar och att fota. Min fritid består mest av fotografering,kompisar,hästar och shopping;) Bor i den lilla byn som gud glömde bort;)haha ,aja hare gött!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mej personligen? :)
 Ja :)
 Nej :P
 Lite :)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besök dem här vettja !

   

RSS

Gästboken!

.

           


Ovido - Quiz & Flashcards